Vrouwen blijven in de frontlinie in Iran ondanks onderdrukking: Missie Netwerk Nieuws

door Katey Hearth

Iran (MNN) – Rechters in Iran hebben vijf demonstranten ter dood veroordeeld sinds zondag en beschuldigden hen van “vijandschap tegen God”. Ten minste 20 mensen kunnen soortgelijke beschuldigingen tegemoet zien, Iran Mensenrechten waarschuwt.

Volgens mensenrechtenactivisten in Iran (HRANA) zijn er nu 341 demonstranten gedood in de onrust die Iran teistert, waaronder 52 minderjarigen. Op zondag waren er minstens 15.820 mensen gearresteerd en volgens sommige berichten zitten er op dit moment meer dan 20.000 mensen vast in overvolle cellen.

Ondanks het toenemende optreden van het regime blijven vrouwen blijven vrouwen in de frontlinie van de Iraanse protestbeweging.

“De huidige dynamiek in Iran is precies waar ons hart ligt – om vrouwen te helpen de moed en het lef te vinden om op te staan en te zeggen: ‘Nee, ik wil meer. Ik wil meer en ik ben meer waard. Lana Silk, CEO van Transform Iran, zegt.

De kolen van een anti-hijab beweging smeulden jarenlang. In september, Mahsa Amini’s dood in politiebewaring die kolen aanwakkerde tot een nationaal inferno. Vandaag, onrechtvaardige reacties van de overheid olie op het vuur.

“De hijab is een symbool; het gaat allemaal over zwijgen en verbergen,” zegt Silk.

Deze vrouwen zeggen: “We willen niet meer verborgen blijven. We hebben een stem en die willen we gebruiken.

Hoe help je vrouwen in Iran

Transformeer het Parel van Perzië dient vrouwen in de onderste lagen van de samenleving. Iran telt meer dan vijf miljoen drugsverslaafden, slachtoffers van seksueel misbruik en prostituees.

“Wij discipelen [these women] We geven ze toegang tot traumatherapie – dit is hoe je omgaat met de dingen die je in het verleden zijn overkomen; dit is een bijbelse kijk op wie je bent in termen van je Maker – en dan vinden we een uitweg voor ze,” zegt Silk.

“We bouwen een sectie op onze website dat mensen informeert over de achtergrond van Iran. Als je wilt weten ‘hoe is het leven als vrouw in Iran? Hoe worden meisjes opgevoed? Wat wordt er in hun hoofden gestopt?” – dat alles zal te lezen zijn.”

Vind hier jouw plaats in het verhaal. “Zou je met ons willen bidden?” Zijden verzoeken.

Dit is een bovennatuurlijke strijd. We vertrouwen op gebedsondersteuning die ons bedekt, beschermt, wijsheid geeft en het werk zalft.

Oorspronkelijk geplaatst op: Mission Network News.

Published on
18 november 2022
Moslims rennen naar Jezus temidden van spiritueel ontwaken in Iran: Charisma Nieuws Na drie decennia van humanitaire inspanningen verandert ‘222 Ministries’ van naam in ‘Transform Iran’: Religie Nieuwsdienst

Doneer vandaag

Fondsen worden rechtstreeks gebruikt om ervoor te zorgen dat het evangelie wordt verkondigd, dat bekeerlingen worden geworteld in het Woord en dat leiders worden gevormd die de transformerende liefde van Christus in Iran - en daarbuiten - zullen brengen.