Verklaring van Transform Iran over de herdenking van Mahsa Amini’s dood en de protestbeweging in Iran

GLENDALE, CA., 12 september 2023 Lana Silk, CEO (VS) van Transform Iran, een religieuze non-profitorganisatie die voorziet in de geestelijke en lichamelijke behoeften van Iraniërs, gaf de volgende verklaring uit over de aanstaande 16e september, de verjaardag van de dood van de 22-jarige Iraanse vrouw Mahsa Amini, en de nationale protesten:

“Vandaag een jaar geleden keek de wereld vol afschuw toe hoe Mahsa Amini werd vermoord nadat ze was gearresteerd omdat ze een hijab droeg. Dit leidde tot wijdverspreide nationale protesten die meer dan 500 jonge Iraniërs het leven kostten. Vandaag moeten we ervoor zorgen dat hun dood niet voor niets is geweest.

We zijn solidair met de vrouwen, mannen en kinderen van Iran. We bidden en werken actief naar de dag toe waarop iedereen zijn eigen pad kan kiezen. Een van Gods grootste geschenken aan ons was het geschenk van keuze.

Het Iraanse volk – met name de vrouwen op dit cruciale moment – vecht onophoudelijk voor het recht om die keuze te hebben. Ze zijn standvastig in hun roep. Nu de greep van de regering op de vrouwen steeds sterker wordt in een poging om hun stem te smoren, moeten wij ingrijpen en die stem voor hen zijn. Ze worden nu al een jaar lang letterlijk elke dag gemarteld en gedood – allemaal voor deze strijd. En ze stoppen niet. Als zij vechten om gehoord te worden, zullen wij dan die stem voor hen zijn? Wij, als vrije mensen, moeten hun boodschap versterken zodat de hele wereld het kan horen.

Wij (via Persian Community Church) organiseren ook zeven uur van geconcentreerd internationaal bidden en vasten op 16 september. Farsi-sprekers kunnen meedoen viawww.kelisayejame.org. We moeten ervoor zorgen dat we Iran op dit cruciale moment dekken, door de gebeden van de rechtvaardigen.”

Transform Iran leidt honderden actieve kerken in heel Iran en biedt traumabegeleiding, steun aan nabestaanden, middelen zoals voedsel en kleding, medische en juridische ondersteuning, belangenbehartiging en een breed scala aan humanitaire hulp aan de gekwetste bevolking van Iran en Iraanse vluchtelingen in omringende landen. Ga voor meer informatie over hun betekenisvolle werk naar transformiran.com.

Over Transform Iran

Al meer dan 30 jaar is Transform Iran actief in de frontlinies van de Iraanse diaspora, door de liefde van Christus te delen, leiders te trainen en hulp te bieden aan de vervolgden. God heeft Transform Iran een unieke positie gegeven in het Midden-Oosten om tegemoet te komen aan de geestelijke behoeften van veel Iraniërs. Naast spirituele steun biedt Transform Iran humanitaire hulp, waaronder noodvoedsel en onderdak, medische zorg en juridische hulp voor asiel, naast andere vormen van praktische hulp aan Iraniërs die gedwongen zijn hun land te verlaten. Ga voor meer informatie naar transformiran.com.

Published on
12 september 2023
Waarom Iraanse moslims massaal bij Jezus uitkomen: Cvandaag podcast Iraanse predikant ziet zijn land gebukt gaan onder islamitisch regime en organiseert bidstond: Cvandaag

Doneer vandaag

Fondsen worden rechtstreeks gebruikt om ervoor te zorgen dat het evangelie wordt verkondigd, dat bekeerlingen worden geworteld in het Woord en dat leiders worden gevormd die de transformerende liefde van Christus in Iran - en daarbuiten - zullen brengen.